한국영유아보육학 149
Korea Journal of Child Care and Education
2024년 10월 31일
- ■ 사무량심(四無量心)에 나타난 유아교육적 의미와 유아교사상 탐색
Exploration of Early Childhood Educational Meaning and Early Childhood Teacher's Image in the Brahmavihārā
김형진 · 권은주 (1-28) - ■ 유아기 수면시간과 체질량지수의 종단적 관계: 병렬적 잠재성장모형을 적용하여
The Longitudinal Relationship Between Nighttime Sleep Duration and BMI Trajectories n Early Childhood: An Application of Parallel Process Latent Growth Modeling
김지형 (29-53) - ■ 예비 유아교사의 디지털 역량 수준 및 중요도 인식 분석
Analysis of Pre-Service Early Childhood Teachers’ Digital Competence Levels and Perceptions of importance
채윤정 · 이지희 (55-75) - ■ 일반어린이집에서 장애아통합어린이집으로의 전환과정에 대한 원장의 내러티브 탐구
A Narrative Inquiry of the Director’s Transition Process from General Childcare Center to Inclusive Childcare Center
유혜림 · 이원주 · 박선혜 · 이병인 (77-101) - ■ 보육교사가 인식하는 괜찮은 일(decent work)이 직무만족에 미치는 영향 : 일 욕구만족의 다중병렬 매개효과
- The multiple parallel mediating effects of Work Need Satisfaction on the relationship between Decent work and Job Satisfaction in childcare teachers
이지영 · 이유영 (103-127) - ■ 어린이집 이용 부모의 권리 및 역할책임 인식
Awareness of rights and role-responsibilities of parents using daycare centers
권기남 · 김유미 · 민미희 (129-157) - ■ 유아교사의 교직 열정과 놀이전문성 간의 관계에서 그릿(Grit)의 매개효과
The Mediated Effect of Grit on the Relationship between Early Childhood Teacher's Passion and Play-based Professionalism
안현정 (159-177) - ■ 예비유아교사가 주도하는 진로탐색 교과목 구성 및 참여 경험
Experience in the composition and participation of career exploration courses led by pre-service teachers
배지현 (179-205)
Korea Journal of Child Care and Education
No. 149 October. 2024