한국영유아보육학 151
Korea Journal of Child Care and Education
2025년 2월 28일
- ◾부모-교사 관계 증진을 위한 어린이집 학부모 요구도 분석 : Borich 공식과 LFF 모델의 적용
Analysis of the Needs of Parents at Childcare Center to Improve Parent-Teacher Relationships: The Application of the Borich Needs and the Locus for Focus Model
김현희 · 안혜령 (1-35)
◾유보통합법 제정을 위한 영유아보육법과 유아교육법 간 비교 연구
A Study of the Integrated Act of Child Care Act and Early Childhood Education Act
김태동 (37-57)
◾예비보육교사의 정서성과 의사소통 능력이 갈등관리 유형에 미치는 영향력
The Influence of Preservice Child Care Teachers' Emotional state and Communication Skills on Conflict Management Type
손은주 · 정진이 (59-85)
◾어머니의 심리적 안녕감과 유아의 부적응 행동 간의 관계에서 양육효능감의 매개효과
The Mediating Effect of Parenting Efficacy on the Relationship Between Mothers’Psychological Well-Being and Children’s Maladaptive Behaviors
김연재 · 심숙영 · 오정윤 (87-110)
◾유아교사의 넛지 기반 자기수업컨설팅 경험 탐색
Exploring Early Childhood Teachers' Experiences with Nudge-Based Self-Instructional Consulting
하연수 (111-131)