Korea Journal of Child Care and Education
2024년 7월 1일, 제 147 집
- 원장-교사 교환관계와 부모-교사 협력관계가 교사-유아 상호작용에 미치는 영향
How Director-Teacher Relationship and Parent-Teacher Partnership impact Teacher-Preschooler Interactions
한송이 · 안현정 (1-19) - 예비 영유아교사의 긍정심리자본과 직업명성 인식이 전공만족도에 미치는 영향
The Impact of Preservice Early Childhood Teachers’Positive Psychological Capital and Vocational Prestige Perception on Major Satisfaction
최아라 · 송윤나 (21-39) - 어린이집 원장이 인식하는 영유아 음악교육에 대한 메타포 분석
The metaphor analysis on the music education for early childhood perceived by child-care center directors
김영희 · 방은영 (41-66) - 유아교사의 창의적 인성과 전문성의 관계에서 놀이지원효능감의 매개효과
The mediating effect of play support efficacy in the relationship between early childhood teachers’creative personality and expertise
하연수 (67-88) - 보육교사 진과 극복 경험에 대한 질적 메타분석
A Qualitative Meta-Analysis of Childcare Teachers’ Burnout and Coping Experiences
정경진 · 윤혜미 (89-113)
No. 147 , July. 2024